نکات کلیدی(2)

خب امروز یه چند تا نکته کلیدی به ذهنم رسیده شاید بد نباشه تمرین کنیم:

1. قبل از حرکت از پشت چراغ قرمز ، با سبز شدن چراغ، از حرکت سریع و باشتاب خوداری کنید.چون همیشه یکی دو تا راننده بی احتیاط هستند که چراغ قرمز رو رد میکنن و ممکنه با شما برخورد کنند.

 

2.در ترافیک های سنگین، بیشتر حواستون به جلو باشه تا بغل. سمت چپ و راست رو با نگاه لحظه ای به آینه ها در نظر داشته باشید و سعی کنید همیشه بیشتر حواستون به اتومبیل جلویی باشه .

 

3.در گردش میادین به سمت چپ ( یا هر سمت دیگه ای غیر از مسیر مستقیم) حتماً راهنما بزنید و یادتون باشه حق تقدم با اتومبیلیه که در میدان در حال چرخشه و یا زودتر به میدان رسیده. راهنما در ترافیک های سنگین دور میدان، بسیار ضروری و حیاتیه. در گردش به سمت چپ در ترافیک دور میدان، تا می تونید سعی کنید به میدان نزدیک بشید. چون هرچه فاصله ی بیشتری از میدان بگیرید، گردش شما سخت تر و خطرناک تر خواهد بود.

 

4.در ورود به شیب عرضی جاده، حتماً سرعت قانونی( زیر 50 کیلومتر) رو رعایت کنید تا چپ نکنید و یا با گارد ریل برخورد نکنید.

 

5.در مسیرهای برفی و لغزنده، هرگز و هرگز و هرگز به فکر سبقت از اتومبیل جلویی نباشید. این کار بسیار خطرناکیه. چون با کوچکترین لغزشی، اتومبیل منحرف میشه و ثانحه به بار میاد.

 

6. من خیلی از اوقات دیدم راننده ها وقتی که می بینن وسط اتوبان آب جمع شده، ترمز می کنن و گاهی وسط آب ترمز می کنن. این کار رو هم برای کثیف نشدن بدنه ی اتومبیل انجام میدن. واقعاً نمی دونم آیا 4 تا قوطی حلبی جوش خورده به هم، مهمتر از جان انسانهاست؟ مخصوصاً ترمز در وسط آب که باعث در رفتن کنترل از دست راننده میشه.

 

7.این هم مطلب مهمیه که باز هم به 4راه مربوط میشه. در عبور از تقاطع ها و 4راه ها با دنده سنگین( مثلاً دنده 2) حرکت کنید. می دونید چرا؟ چون اگر اتومبیلی در حال نزدیک شدن به شما باشه و احتمال بدید ممکنه به شما برخورد کنه، قبل از بروز سانحه بتونید از مهلکه فرار کنید و خطر رو دور کنید. حالا فرض کنید با دنده 4 و سرعت 60 تا عبور میکنید. اگر حادثه ای در حال وقوع باشه، هرگز دنده 4 نمی تونه به شما در شتاب گرفتن اتمبیل کمک کنه. اما اگر دنده 2 باشه و یا نهایتاً دنده 3، می تونید با کمی فشار بر پدال گاز و بالا بردن دور موتور، از بروز ثانحه جلوگیری کنید.

البته ترمز هم بد نیست. اما بعضی وقت ها واقعاً بهتره ترمز نکنیم. موافقید؟

 

در مطلب اینده در مورد نگاه از سمت شانه صحبت می کنیم.

/ 10 نظر / 293 بازدید
فائزه

سلاممم مم نون از وبلاگ خوبتون من تازه دارم کلاس رانندگی میرم خیلی مطالبتون مفید بود... مشکلم هنوز کن کنترل کلاچهیشم و اونو نمیگی .حول مییشم و نمیگیرم ماشین خاموش میکنم ...کممممک

negin

ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام... مطلبتون درمورد کلاچ خیلی عالی بود...استفاده کردم... مرسی... موفق...

ستاره

یه سوال دارم بامداد عزیز اینطور که من به نتیجه رسیدم نیم کلاچ فقط زمانی کاربرد داره که شما توی یک سربالایی توقف کردی و بعد میخوای حرکت کنی,درسته؟ یعنی فقط تو جاهای شیب دار نیم کلاچ میکنن,اونم برا آغاز حرکت؟ سپاس از شما[گل]

علیان

دستتان درد نکند و به قول پیران: خیر ببینید؛ استفاده کردیم.

نگار

سلام. ممنون برای پستهای خوب اما این "ثانحه" رو عوض کنین. درستش "سانحه" است.

نژلا

مرسی خیلی مفیدبود[لبخند]

سارا

استاد سانحه رو اشتباه نوشتی میشه بگی چن کلاس سواد داری؟

satia

سلام مطالب عالی بود ممنونم که تجربیاتتون رو در اختیار دیگران قرار می دین[دست]

میلاد

غالی عالی بود دمت گرم[لبخند]

مینو

ممنون از اطلاعات و نکاتی که به اشتراک گذاشتین.بی زحمت اگه میشه رنگ پس زمینه صفحه تون رو روشن انتخاب کنید تا خوندن مطالب راحتتر بشه