تاريخ : ۱۳٩٢/٥/٢٦ | ۳:٠٥ ‎ب.ظ | نويسنده : بامداد-ایران

این مطلب رو دوست عزیزمون پارسا برای من کامنت گذاشتند که با تشکر از پارسای عزیز برای شما منتشر می کنم.

به این لینک مراجعه کنید


برچسب‌ها: ایمنی خودرو

تاريخ : ۱۳٩٢/٥/۱ | ۱۱:٠٦ ‎ب.ظ | نويسنده : بامداد-ایران

 

هوای این روزهای کشور به طور بی سابقه ای گرم شده بطوریکه دمای هوا گاهی تا 45 درجه هم افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی بهتر است کمی به فکر اتومبیل هایمان باشیم و به آنها رسیدگی کنیم تا هم در این هوای گرم جوش نیاورد و در اتوبان و زیر افتاب سوزان گیر نکنیم، و هم اینکه با کاهش دمای موتور از کارایی اتومبیل کاسته نشود و به حفظ موتور اتومبیل کمک کنیم. شاید بتوانیم کمی هم کولر بگیریم بی آنکه نگران بالا رفتن آمپر باشیم!

تعویض ضد یخ: ضد یخ هم خاصیت یخ زدایی دارد و هم خاصیت ضد جوش. پس هر دو عمل را انجام می دهد. اما این ماده نیز تا مدتی دوام می آورد و پس از سپری شدن زمان معین نیاز به تعویض دارد. درست مثل روغن موتور.

نسبت ضد یخ و آب: برای اکثر نقاط کشور، نسبت 50% ضد یخ( دو لیتر) و 50% آب کفایت می کند. هرچند این نسبت برای استان هایی مثل بوشهر بصورت 65% ضد یخ و 35% آب می تواند افزایش یابد.

قیمت تعویض: هر لیتر ضد یخ( ایرانی و خارجی) حدود 7000 تا 7500 تومان می باشد که با احتساب دو لیتر ضد یخ و هزینه تعویض، کل هزینه برابر 16000 تا 18000 تومان خواهد بود.

پیشنهاد: از ضد یخ ایــــرانول استفاده کنید که قابل رقابت با انواع مدل های خارجی است و کیفیت خوبی نیز دارد.

توضیحات تکمیلی در لینک های زیر:

1. نکات کاربردی در استفاده از ضد یخ

 

2.چگونه از جوش آوردن خودرو جلوگیری کنیم؟


برچسب‌ها: ضد یخ, ضد جوش

تاريخ : ۱۳٩٢/٥/۱ | ۸:٤٤ ‎ب.ظ | نويسنده : بامداد-ایران

 

چند وقت پیش بصورت اتفاقی موضوعی به ذهنم رسید گفتم شاید بهتر باشه با شما در میون بگذارم:

توجه کردید تصادفات از بقل چطور صورت می گیره؟ معمولاً اتومبیلی که سمت راست قرار داره، به سمت چپ منحرف میشه و به اتومبیل کناری برخورد می کنه. حالا دو تا سوال پیش میاد:

1. چه کسی مقصره؟

2.چرا این اتفاق افتاده؟

در جواب سوال اول قانون میگه اتومبیلی که انحراف به چپ داشته مقصره.  شما قبول دارید؟

در جواب سوال دوم که به نوعی تکمیل کننده سوال اوله باید اینطور گفت که با اینکه اتومبیل منحرف شده 100% مقصر بوده (چون نقطه کور رو چک نکرده)، اما اتومبیل سمت چپی هم به همون اندازه مقصره. چرا که اولاً بر فرض اینکه لایی کشیدن در کار نبوده و هر دو با سرعت قانونی حرکت می کردند، اتومبیل سمت چپی رعایت فاصله با اتومبیل سمت راستی رو نکرده.  بعلاوه اشتباه بزرگی که انجام داده این بوده که برای مدتی( چند ثانیه) در نقطه کور راننده سمت راستی حرکت کرده و شتاب هر دو ثابت بوده. بعد از این چند ثانیه حرکت یکنواخت در نقطه کور، یعنی درست زمانی که راننده سمت راستی روحشم از وجود یک اتومبیل در نقطه کور خبردار نبوده، اتومبیل سمت چپی پدال گاز رو فشار میده تا سبقت بگیره. در همین حین راننده سمت راستی هم می خواد به سمت چپ تغییر لاین بده که اتفاق رخ میده و تصادف از بقل بوجود میاد.

با توجه به نکته بالا: هرگز در نقطه کور اتومبیل های جلویی رانندگی نکنید! همیشه فاصله ایمنی با اتومبیل های کناری را رعایت کنید، در بین خطوط رانندگی کنید و اگر تصمیم به سبقت دارید، سبقت بگیرید. در غیر اینصورت دقیقاً پشت سر اتومبیل جلویی رانندگی کنید و نه در کنار آن و در نقطه کور.


برچسب‌ها: نقطه کور, رانندگی